Aktuality

news-img.png

Nový fenomén - Krach cestovek

12.07.2012


Týden plný krachů cestovek - média naznačují možnost podvodů

Redakce portálu www.krachycestovek.cz si minulý týden vzala po prvních úspěšných měsících práce alespoň pár dnů dovolené, cestovní kanceláře se se svými krachy naopak rozhodly zlomit rekord. Jen za uplynulý týden nechaly své klienty na holičkách hned tři.


Sérii zahájila v poslední pracovní den minulého týdne plného státních svátků, ve středu 4. července, pražská CK Globaltour.  Hned následující den, 5. 7., se přidala liberecká Marcela Pavelková BG Travel. V sobotu 7. července pak doplnila na tenhle dort svou třešničku Majestic Travel z Boskovic.


Celkový počet krachů tak už letos dosáhl šesti. Mezi slova „krach“ a „insolvence“ ovšem v tomto případě nelze položit rovnítko. Vzhledem ke státním svátkům zatím insolvenční rejstřík nejnovější krachy nezaznamenal. Pojišťovny naštěstí nečekaly na úřední postup a většinu klientů uvízlých v zahraničí už dokázaly dostat domů.


Výjimku představují klienti boskovické Majestic Travel. Podle informací TV Nova jich 40 dorazilo v sobotu do jihochorvatského letoviska Podaca, aby na místě zjistili, že se nedostanou ke svým zavazadlům. Ta jim odmítl vydat řidič autobusu, protože nedostal od cestovky zaplaceno. Potvrdila to jedna z turistek, paní Marie Vaněčková. Ta jela na dovolenou s malou dcerou na vozíčku.


Pro turisty se podařilo zajistit ubytování, k zavazadlům ale neměli přístup ani vpodvečer, uvedla TV Nova. V sídle CK Majestic Travel v Boskovicích v sobotu podle televize Nova nebyl nikdo k zastižení, majitelka celý den nebrala telefon.


Za první z čerstvě zkrachovalých CK stojí podle internetového obchodního rejstříku podnikatelka Helena Pošvářová z Prahy 4. Většinu klientů jejího Globaltouru už dostala domů z Turecka Česká podnikatelská pojišťovna. Posledních několik se chystá vrátit do vlasti ve středu a v pátek tento týden.


Největší zájem médií ale vzbudil krach liberecké BG Travel. Skoro 300 klientů nechala tato cestovka, která vznikla teprve letos, v Bulharsku. Pojišťovna Generali, která už se rovněž postarala ve spolupráci s kooperující asistenční službou o jejich návrat, předpokládá, že dalších několik stovek lidí neodjede na dovolenou, kterou si u BG Travel už zaplatili.


Redaktor TV Prima Libor Tampier zjistil, že cestovka své problémy do poslední chvíle tajila. „Jedna z klientek, která se sem dobývala, nám řekla, že svůj zájezd platila včera, těsně před koncem zavírací doby, a nikdo jí ani v nejmenším nenaznačil, že by byly nějaké problémy,“ sdělil divákům ve zprávách 5. července.


A další zjištění, ještě závažnější, přidala redaktorka Ivana Bernáthová. „Od lidí, kteří majitelku cestovní kanceláře znají, jsem se dozvěděla, že ve skutečnosti BG Travel provozoval jiný podnikatel, který už jednou jako majitel cestovní kanceláře zaměřené na Bulharsko zkrachoval. Proto byla firma napsána na Marcelu Pavelkovou jen formálně,“ konstatovala Bernáthová.
 

Proto radíme, vybírejte Vaši dovolenou u prověřených dodavatelů a nejste li si i přesto jistí, informujte se na příslušné pojitovně, jestli má cestovní kancelář uzavřené platné pojištění proti úpadku, které Vám může doložit také pomocí certifikátu, který obdrží pouze po uhrazení pojistného na účetr pojišťovny.
Další informace můžete obdržet na asociaci cestovních kanceláří či přímo volně na internetu, stačí si občas i danou firmu prostě jenom ,,vygooglit,, ... :-)


Článek byl z části převzat ze stránek www.krachycestovek.cz


Zpět do obchodu
Detail

Aktuality

Expedice zásilek během Vánoc a svátků

03.12.2021

Vážené zákaznice, ve čtvrtek 22.12.2022 jsme zde letos naposledy a budeme až těsně před Silvestrem, ale pouze pracovníci na skladu a na dodání NOVINEK. Expedice a příprava zásilek, včetně pracovníků na telefonu a emailu proběhne až 02.01.2023

celý článek

Změny v osobním odběru HOLEŠOVICE

26.08.2019

Vážené zákaznice, osobní odběr v Holešovicích je stále ZDARMA. Od 1.9.2019 si ale nově objednávky budete moci vyzvednout již pouze jako celek a nevyhovující oblečky zaslat balíčkem přes pobočku jakékoliv Zásilkovny nebo donést opět zabalené jako balíček zpět na výdejní místo ( obchod Holešovice ) viz. Reklamace, vrácení zboží K zásilce vždy přiložíte vyplněný reklamační formulář který naleznete na naších stránkách, viz reklamace zboží. Zpětný svoz jak přes Zásilkovnu, tak i přes obchod je zpoplatněn 49,- které Vám budou odečteny z ceny zboží. Částku Vám poukážeme zpět na účet, který vyplníte do formuláře. K tomuto opatření musíme přistoupit jak z účetních tak logistických důvodů. Děkujeme za pochopení, kolektiv obchodu.

celý článek

Slow fashion - pomalá móda, která šetří přírodu

24.05.2019

Koncept slow fashion šetří životní prostředí a bojuje proti plýtvání přírodními zdroji a bezmyšlenkovitému nakupování, kdy byl zákazník marketingem vychován a donucen k tomu aby nakoupoval v hesle "Nekup to, když je to tak levné" Jednou z možností, jak nakoupit pomalou módu je nákup v secondhandu

celý článek

Novinky na váš email